New York Eğitim Ataşeliği

Lisansüstü Öğrenim (Graduate) Başvurusu (Özel öğrencilik ve askerlik ertelemesi için gerekli evraklar)

Önemli Not: Covid-19 pandemi nedeniyle iş ve işlemler bazı değişikliğe uğradığından, belgelerinizi postalamadan önce mutlaka e-mail ile (newyork@mebtr.org) Ataşelik yetkilileriyle iletişime geçip belgelerin gönderimi ve işlemlerinizin işleyişi hususunda bilgi alınız.

Bölgemizde lüsansüstü (doktora, master, (graduate))  seviyesinde öğrenim görenlerden özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin, aşağıdaki linkte yer alan başvuru dilekçesini doldurarak, devamındaki belgeleri eklemek suretiyle  Turkish Consulate General Education Attache Office 344 E 46th St. 2nd Floor New York, NY 10017 adresine posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir.

Dikkat:

Şahsi başvuru yapmak istenilmesi halinde, Ataşeliğimizle e-posta ile iletişime geçip randevu talebinde bulununuz. 

Eksik evrakla yapılan başvurular kabul edilmemektedir !

Evrak eksiği bulunmayanların askerlik durumlarıyla ilgili yazışmaları Ataşeliğimizce gecikmeksizin yapılmaktadır. Bu nedenle, evrakın ilgili askerlik merciine (ASAL) ulaşıp ulaşmadığı bilgisinin Ataşeliğimize sorulmaması,  bunun yerine doğrudan askerlik merciinden bilgi alınması önemle rica olunur! 

Özel öğrencilik başvurusuyla ilgili yazışmalar için newyork@mebtr.org e-mail adresi kullanılabilir.

Özel öğrencilik statüsü için başvuru evrakları ile askerlik erteleme evrakları aynıdır. Bu nedenle askerlik erteleme talebi için ayrıca belge gönderilmesi gerekmemektedir.

1-Başvuru dilekçesi (Tıklayınız);

  • Öğrencilere yapılacak tebligatlar e-posta aracılığıyla yapılacağından, geçerli bir e-posta adresinin dilekçeye yazıldığından emin olunmalıdır.

2- Kimlik ve pasaport fotokopisi;

Kimliğin her iki tarafının bir sayfaya gelecek şekilde fotokopisi çekilmelidir.

Yeni düzenlenen kimlik kartlarında nüfusa kayıtlı olduğu il, ilçe, mahalle -köy bilgileri ayrıntılı yer almadığından, yeni kimlik kartı alan öğrencilerimizin e-devletten alacakları nüfus kayıt örneğini kimlik fotokopilerine ekleyerek göndermeleri gerekmektedir. 

Pasaportun (ABD) vize sayfasının fotokopisi

3- E-devlet'ten alınacak yurda giriş-çıkış belgesi;

 Öğrenim görülecek ülkeye giriş yaptığını gösterir belge

4- I-20 belgesinin fotokopisi;

 - I-20 belgesi olmayıp yeşil kartı ya da Amerikan makamları tarafından verilen bir kimlik belgesi olanlardan bunların fotokopileri,

5-Askerlik durumunu gösterir belge;

Lisansüstü (master, doktora) öğrenim amacına yönelik, hazırlık mahiyetindeki dil öğrenimi, lisansüstü (master) veya doktora seviyesinde devam zorunluluğu olan bir öğrenim kurumunda kayıtlı öğrencilerden askerlik durum belgesi istenmektedir. 

Not: Önlisans, Lisans veye Lisansüstü öğrenim aşamalarına katılmak için, Yüksek Öğretim Kurumu tarafından zorunlu tutulan yabancı dil hazırlığı dışındaki dil öğrenimleri için Askeralma Yönetmeliği uyarınca askerlik ertlemesi yapılmaz.

Daha önceki yüksek lisans veya doktora öğrenimine veya bir başka statüye bağlı olarak verilmiş sevk tehiri varsa, bu tehirin iptal edildiğine dair belge,

Lisans mezunu öğrencilerin Ataşeliğimize başvuru yapmadan önce yurt içinde askerlik şubelerinden veya yurt dışında bağlı bulundukları Büyükelçilik veya Başkonsoloslukların askerlik biriminden yoklama işlemi yaptırmaları gerekmektedir. Bu işlem yapılmadan Ataşeliğimizde askerlik ertelemesi yapılamamaktadır. 

6-En son mezun olunan öğrenim seviyesine ait mezuniyet belgesi;

  • Yurt içinde en son mezun olunan okuldan alınan diploma veya mezuniyet belgesinin noter onaylı örneği veya e-devlet şifresi ile alınmış son mezuniyet durumunu ayrıntılı gösterir barkodlu belge, 
  • Yurt dışındaki orta öğretim kurumlarını bitirenlerden eğitim müşavirlikleri/ataşelikleri veya il milli eğitim müdürlüklerinden alınacak denklik belgesinin noter onaylı örneği (Denklik için tıklayınız),
  • Yurt dışındaki bir yükseköğretim kurumundan mezun olanlar için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından alınacak denklik belgesinin noter onaylı örneği,

En son mezun olunan seviyenin aynısı ya da daha alt seviyedeki bir öğrenim için askerlik erteleme işlemi yapılamamaktadır. Örneğin kişi daha önce bir lisans programından mezun olmuşsa, bu seviyedeki ya da ön lisans seviyesindeki ikinci bir öğrencilik için askerlik erteleme hakkı bulunmamaktadır. Bu durumdaki bir kişi, ancak yüksek lisans seviyesindeki öğrenciliği için başvuru yapabilecektir.

7-Tam zamanlı öğrenci olunduğuna dair öğrenci kayıt kabul belgelesi ile not döküm çizelgesinin aslı (Enrollment letter, official transcript);

Kayıt yaptırılan yüksek öğrenim kurumundan alınacak, dil hazırlık veya esas öğrenim seviyesini (yüksek lisans, doktora vb.) ve dalını, öğrenime başlayış ve bitiş tarihlerini, kaçıncı sömestrden başlandığını ve öğrenimin tam zamanlı olduğunu gösteren onaylı okul belgesinin aslı (enrollment letter) ile, not dökümünü gösterir belgenin aslı (official transcript).

Bir lisansüstü eğitim amacına yönelik olmayan, tamamen yükümlünün kendi isteğine bağlı olarak yurt dışında yapılan özel dil eğitimlerinden dolayı askerlik sevk tehiri işlemi yapılmadığından, kayıtlı olduğu/olacağı dil öğreniminden dolayı özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin sunacakları öğrenci belgesinde, dil öğreniminin yüksek lisans amacına yönelik olduğu, en az iki ay süreyle ve haftada en az 15 saat öğrenim görecekleri belirtilmelidir.

Dil öğrenimini tamamlayan öğrencilerin, esas öğrenimlerine başladıklarına dair öğrenci belgesini (enrollment letter) Ataşeliğimize göndermeleri gerekmektedir.

 

8- E-devlet'ten veya YÖK'ten alınacak okul tanıma belgesi;

Ataşeliğimizde özel öğrenci dosyası açtırılması ve buna bağlı haklardan faydalanılabilmesi için, öğrenim görülecek yükseköğretim kurumunun YÖK tarafından tanınıyor olması gerekmektedir.

ABD'deki yükseköğretim kurumları için okul tanıma belgesi, başvuru ücreti YÖK'ün banka hesabına yatırıldıktan sonra matbu bir dilekçe ile YÖK'e posta yoluyla ya da şahsen başvuru yapılarak alınabilmektedir. Detaylar için tıklayınız. 

9-Özel Öğrenci Bilgi Formu:

Linkte verilen formu eksiksiz doldurduktan sonra belgenin çıktısını alıp,  sağ üst köşede yer alan fotoğraf kısmına fotoğrafınızı yapıştırınız. (Fotoğrafınızı dijital olarak da ekleyebilirsiniz.)

Diğer belgelerle birlikte doldurduğunuz bu bilgi formunu da gönderiniz. 

Form için tıklayınız. 

10-Bir adet vesikalık fotoğraf;

  • Fotoğrafların arkasına ad ve soyad yazılmış olmalıdır.

11-Zorunlu hizmet belgesi;

  • Bu belge, başvuru sahibinin zorunlu devlet hizmeti yükümlülüğü varsa istenmektedir. Bu yükümlülüğü olmayanlardan istenmez.  
  • Zorunlu devlet hizmeti yükümlülüğü olanlardan zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını ödediğini, ya da taksitle ödemek üzere anlaştığını/ertelettirdiğini belgelemeleri istenir.

12-İstifa belgesi;

  • Bu belge kamu görevlisi olup da, özel öğrenci başvurusu yapacaklardan istenmektdir. Kamu görevlisi olmayanlardan istenmez.
  • Kamu görevlisi olanların özel öğrencilik statülerinin tanınması, diğer şartların yanında görevlerinden istifa etmiş olmalarına bağlıdır.

 

Eposta adresimiz newyorkmebtr.org Yazışma adresi 344 E 46th St. 2nd Fl. New York, NY 10017 - 1 (212) 687 8395

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.